Wednesday, March 10, 2010

Penerangan Tentang Amanah Raya

Satu program penerangan tentang Amanah Raya telah diadakan pada hari Selasa 9 Mac 2010 jam 9.00 malam bertempat di Kedai Kelab. Penerangan tersebut disampaikan oleh Encik Dahalan, Pengurus Bank Islam Taiping. Menurut beliau, Bank Islam merupakan agen kepada Amanah Raya dan beliau bertindak sebagai wakil memberi penerangan tentang fungsi dan peranan Amanah Raya.
Menurut Encik Dahalan, kebanyakan masyarakat terutamanya kalangan umat Islam tidak sedar tentang peri mustahaknya menulis surat wasiat dan pengurusan harta selepas kematian dengan cara yang sistematik. Dalam penerangan tersebut Encik Dahalan telah menerangkan dengan terperinci tentang kelebihan menggunakan khidmat Amanah Raya sebagai pentadbir tinggalan harta pusaka setelah seseorang itu meninggal dunia. Berbanding menggunakan khidmat peguam yang sangat mahal, Amanah Raya mengenakan bayaran sebanyak RM350 sahaja.

Gambar atas: Encik Dahalan (berbaju putih) sedang memberi penerangan kepada ahli-ahli TERC tentang kelebihan Amanah Raya, manakala gambar bawah beliau menyerahkan borang kepada Sdr YDP TERC.

Maklumat lanjut http://www.arb.com.my/

No comments: