Sunday, August 29, 2010

Berbuka dan Bersahur

Ini bukan program berbuka dan bersahur yang biasa.. Belum pernah berlaku dalam dunia teman berbuka dan bersahur macam ni..

Pertamanya dapat berbuka bersama-sama dengan Raja Muda Perak, DYTM Raja Nazrin Shah di Kediaman Rasmi Menteri Besar di Ipoh. Turut sama ialah isteri baginda Raja Puan Besar, Tuanku Zara, def-def kehormat dan anak-anak Perak yang berada di perantauan datang dengan enam buah bas dan entah berapa puluh kereta lagi. Yang teman jumpa hari tu termasuklah YB Kapten Osman Jailu, Datuk Mohd Zahir, Tan Sri Jins Shamsudin dan ramai lagilah..

Yang istimewanya TERC dijemput sama dan jenuh la teman ngajak ahli-ahli untuk pergi, dengan syarat pakai baju melayu satu sut lengkap.. Bab baju ni la gamaknya ramai ahli yang tak sanggup.. Ater kalau dah bikers takkan nak naik motor pakai baju melayu, bior betoi... Last-last teman pergi dengan Jef dan Adam sahajalah sebagai memenuhi jemputan..


Balik dari Ipoh Cikgu Megat pulak ngaborkan ada geng dari Ipoh nak ride sahur ke Taiping.. Itulah teman kata luar biasa.. Selalunya bikers buat program nak berbuka, kali ni dema ride sahur pula.. Itulah kalau dinamakan bikers.. Agak terdetik ajer di hati, jalan..

Ni la sedikit gambar peristiwa..
Saat menunggu hendak berbuka...

Inilah menunya.. Boleh tahan juga.. Terbakor perut teman kena kari Pakeeza..
Inilah juadahnya.. Tiga orang anak muda Perak penuh sopan..
Inilah sebahagian bikers ride sahur dari Ipoh.. Rasa-rasa macam nak kenai yek..

Sahur sempoi saja.. Lomang Man Z cicah rendang.. Eh, ni dah macam nak raya la pulak...

No comments: